مهم‌ترین حوادث ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان به عنف در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقان به عنف توسط ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انجام چند فقره سرقت به عنف موبایل توسط ۳ نفر با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: روز گذشته ماموران کلانتری "۲۴ ابوذر" با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی افراد شدند و در یک حرکت ضربتی اقدام به دستگیری آنان کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه در بازرسی بدنی از متهمان ۲ قبضه سلاح سرد از نوع قمه کشف شد، خاطر نشان کرد: پلیس این شهرستان از هیچ تلاشی برای مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه فروگذار نخواهد کرد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس گزارش دهند.

با تیزبینی پلیس، تریاک از کارتن بیسکویت خارج شد

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۴۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بار بیسکویت خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار بیسکویت مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او افزود: با تیزبینی و دقت نظر ماموران پلیس، از تعدادی کارتن بیسکویت‌ها، بسته تریاک خارج که در بازرسی تکمیلی، ۴۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد.

رئیس پلیس فسا با اشاره به توقیف کامیون و تعیین تکلیف بار آن توسط مرجع قضایی، خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

کلاهبرداری از طلا فروشی با ترفند ارائه رسید جعلی 

فرمانده انتظامی بوانات گفت: فردی که با ترفند استفاده از رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری یک میلیاد ریالی از یک طلافروشی کرده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه صاحب یکی از طلا فروشی‌های سطح شهر بوانات به پلیس آگاهی و ارائه مرجوعه قضایی با موضوع کلاهبرداری با ارائه رسیدساز جعلی، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

او افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد خانمی ناشناس با مراجعه به طلافروشی با خرید مقداری طلا به مبلغ یک میلیارد ریال و ارائه رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری و سپس متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی بوانات گفت: کارشناسان پلیس آگاهی با استفاده از اقدامات فنی و تخصصی کلاهبردار را در شهرستان شیراز شناسایی و با اخذ نیابت قضایی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ مزارعی با بیان اینکه متهمه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک و یا کارتخوان بررسی کنید و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کلای فروخته شده تحویل دهید.

دستبند پلیس بر دستان سارقین در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار اماکن خصوصی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران کلانتری ۱۱ در این خصوص ۲ سارق سابقه‌دار را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و مقادیری اموال مسروقه را نیز کشف کردند.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه متهمین در تحقیقات پلیسی به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، اظهار داشت: سارقین پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرقت موتورسیکلت در مهر و کشف در لامرد 

فرمانده انتظامی لامرد از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان برابر اخبار واصله و موثق مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم با یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در پاتوق معتادین می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت با سابقه سرقت از شهرستان مهر را کشف و راکب نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه سارق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، هشدار داد: مردم برای توقف طولانی مدت حتما از پارکینگ عمومی استفاده و در صورت در دسترس نبودن، وسیله نقلیه خود را در معرض دید گشت‌های پلیس پارک کرده و نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند 

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارقین و کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ امام این فرماندهی حین گشت زنی هدفمند در سطح شهر به راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت که در حال پرسه زنی بود مشکوک و برای بررسی دقیق‌تر آن را متوقف کردند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه مأموران در بررسی‌های اولیه و استعلام پلاک پی به مسروقه بودن موتورسیکلت از شهرستان اصفهان بردند، تصریح کرد: متهمین جهت تحقیقات اولیه به کلانتری منتقل شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان در مقابل سارقان و مخلان نظم و امنیت جامعه ایستاده و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد و از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل تیراندازی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری عامل تیراندازی در کمتر از ۲ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمد پور در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اعلام به مرکز ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی در یکی از محلات شهرستان جهرم و متواری شدن متهم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با حضور ماموران پلیس در محل مشخص شد متهم با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت یک خودرو پراید نموده و سپس از محل متواری شده است.

سرهنگ محمد‌پور تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات فنی و تحقیقات گسترده پلیسی در کمتر از ۲ ساعت مخفیگاه متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضایی در عملیاتی منسجم وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جهرم گفت: متهم به بزه ارتکابی به علت اختلافات قبلی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف ۲ خودرو پراید حامل پوشاک قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف انواع پوشاک خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طی یک عملیات خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ خودرو سواری پراید مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع، ۷۸۶ ثوب انواع پوشاک خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و قانونی بود کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۵ میلیارد و ۲۰۰ ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه ۲ نفر راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرقت در شیراز و کشف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف سواری پراید سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار اظهار داشت: ماموران گشت پاسگاه "برهان حقیقی" این شهرستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد خاطر نشان کرد: رعایت نکات پیشگیرانه در خصوص سرقت و پرهیز از پارک کردن وسایط نقلیه در محل‌های خلوت و فاقد دوربین مداربسته، از وقوع سرقت پیشگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار